“De komende 20 jaar blijf ik bij Nextens”

“Ik ben echt verliefd op het programma.”

Verliefd? “Ja, het is alsof je bent begonnen met eten met een gouden lepel. Op een gegeven moment ben je die lepel gewend en wil je niets anders meer. Dat heb ik met Nextens”, aldus Tola Shamar, eigenaar van Adviesmoment.

Adviesmoment is een belastingadvieskantoor dat met name (jonge) talenten bedient. “Ik ben zelf prof-kickboxer geweest. Daar ben ik mee gestopt, omdat ik al mijn kracht in belastingen wilde stoppen. Veel van mijn klanten komen uit mijn kickbox-netwerk en via deze klanten stromen er ook weer veel nieuwe opdrachten binnen. Over acquisitie maak ik mij dus geen zorgen. Hoewel mijn focus zowel op jong én oud ligt, vind ik het begeleiden van jonge mensen over het algemeen het meest uitdagend. Zij hebben veel ambitie en weten soms nog niet helemaal wat ze willen. Het geeft veel voldoening om hen hierin te ondersteunen.”

Door storingen van Belastingdienst in de problemen

Shamar zit al 10 jaar in het vak en heeft altijd met Nextens gewerkt. Toen hij in 2019 voor zichzelf begon, heeft hij eerst nog aangiften verstuurd via de software van de Belastingdienst. “Dit gaf enorme vertragingen. Ik heb namelijk veel particuliere klanten, waar ik langsga voor de aangifte. In de drukte van de aangifteperiode kan ik het er niet bij hebben dat ik bij een klant zit en dat de Belastingdienst een storing heeft. Tijd is geld. En deze storingen vinden meerdere keren in deze periode plaats. Toen dacht ik: had ik maar weer Nextens.”

Mooie deal bij Nextens

“Ik heb toen het besluit genomen om voor Nextens te gaan. Mijn accountmanager Yannick heeft een mooie deal voor mij gemaakt. Het moment dat ik Nextens weer op iedere computer kon openen, was ik zo blij. Het klinkt misschien raar, maar het is echt zo. Het programma staat in de cloud, waardoor ik overal op Nextens kan inloggen en de aangiften online kan indienen. Stel dat de Belastingdienst nu een storing heeft, dan kan ik de VIA in ieder geval klaarzetten in het programma en later versturen.”

Gebruiksvriendelijk en vernieuwend

“Wat ik echt heel fijn vind aan Nextens is dat het zo gebruiksvriendelijk en vernieuwend is. Ik ontvang de uitleg van een onderdeel in de aangifte heel mooi via de ‘i’tjes’. Ook krijg ik een melding als ik iets verkeerd doe. Dat vind ik belangrijk: die extra check. Dit geldt ook voor de Adviestool. Er komt een signaaltje naar voren als er kansen zijn voor mijn klant. Deze weet iedere adviseur natuurlijk zelf ook, maar die extra herinnering is toch fijn. Daarnaast vind ik de uitstelregeling heel prettig en snel werken en ik hou van de koppelingen met andere programma’s. Dit maakt het werk nog efficiënter. Ik zie mijzelf de komende 20 jaar nog wel bij Nextens.”

Lees verder

Lees ook de ervaring van Richard Zuur:

“Goed gereedschap is het halve werk”

  • Vond u dit bericht waardevol?

Share this post